شناسه خبر : 92750
دوشنبه 07 شهريور 1401 , 09:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطره‌ای که برای آمریکا خواهیم ساخت/ رؤیت "لعل بدخشان" در اجتناب طرفینی ایران و طالبان

   

عضو فقهای شورای نگهبان پیرامون برجستگی شخصیتی مرحوم آیت‌الله ناصری گفت: ایشان افزون بر جنبه های روحانی؛ اخلاق، سیاست، تربیت و معنویت را یکجا با هم جمع کرده بود.

 

رییس مجلس خبرگان رهبری: فقدان آیت الله ناصری ضایعه ای جبران ناپذیر است.

 

درباره ید بیضای مرحوم آیت‌الله ناصری

آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی؛ آن مرحوم را از روحانیون مهذب و موفق شیعه در عصر حاضر توصیف کرد و گفت: ایشان افزون بر جنبه های معنوی، ایمانی، روحانی، نورانی و اخلاقی ویژگی بسیار برجسته دیگری داشت و آن اینکه ایشان اخلاق، سیاست، دیانت، تربیت و معنویت را یکجا با هم جمع کرده بود.

وی به شرح مواضع سیاسی و انقلابی مرحوم آیت‌ا... ناصری پرداخت و گفت: حمایت‌های صریح از نظام و انقلاب اسلامی و همچنین علاقمندی صریح و گویا به رهبر معظم انقلاب از ویژگی های بارز این استاد اخلاق بوده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برخی تصورشان این است که اخلاقی و معنوی بودن و داشتن سیر و سلوک به معنای بی ارتباطی با سیاست، مدیریت، حکومت اسلامی و دغدغه های اجتماعی مردم است. در حالیکه مرحوم آیت‌ا... ناصری بارها در مواضع، جلسات، دیدارها و سخنرانی‌های خود امور سیاسی و اجتماعی مردم را مورد توجه جدی قرار می‌داد.

آیت الله حسینی خراسانی اظهار کرد: مرحوم آیت‌ا... ناصری در یک سخنرانی تصریح دارد که ممکن است حرف و حدیث‌ها، فتنه و فتنه‌انگیزی‌هایی وجود داشته باشد، اما ایشان به مردم توصیه می‌کرد که هرگز از رهبر معظم انقلاب در هیچ شرایطی جدا نشوند.

*"انقلابی بودن" صفت لازمه طریقت شیعی در عصر کنونی و ید بیضای هر فقیهی است که بر مسیر عقلانیت قرار داشته باشد.

چه اینکه رهبانیت‌ورزی و دوری از مسائل مبتلی‌به مردم و جامعه با اسلام همان می‌کند که در قرون و اعصار دیگر شاهد آن بوده‌ایم. اما اسلام و تشیع و تفکر خمینی عزیز(ره) با تداخل سیاست و دیانت بود که به انقلاب اسلامی دست یافت و بر دروازه‌های تمدن اسلامی قرار گرفت.

و در این میان ذکاوت و تدقیق بزرگانی همچون آیت‌ا... ناصری لازم است که بدانند راه امام روح‌ا... را جز از همین مسیر نمی‌توان ادامه داد و باید سیاست‌ورزی شیعی بر مبنای رکن رکین "ولایت فقیه" را در کنار مراقبه و اخلاق و تحصیل و زهد قرار داد وگرنه هلاکت در پیش خواهد بود.

آنچه حکمرانان دانشی ایران به ارمغان آورده‌اند

رؤیت "لعل بدخشان" در اجتناب طرفینی ایران و طالبان

 

خاطره‌ای که برای آمریکا خواهیم ساخت/ رؤیت "لعل بدخشان" در اجتناب طرفینی ایران و طالبان

حسن کاظمی‌قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفته است: ما شاهد شکست سیاست‌های آمریکا در افغانستان هستیم، آمریکا شکست خورد، نظامیانش فرار کردند اما سرویس جاسوسی و امنیتی آن همچنان به دنبال شرارت هستند تا اجازه ندهند این کشور به سمت ثبات برود. در چنین فضایی یکی از کارهای بزرگ ایران این است تا کمک کند افغانستان به مسیری حرکت کند که در دام این شرارت‌ها نیافتد.

او می‌افزاید: بنابراین مبارزه با "تروریسم و سیاست‌های اشغالگر" در گرو این است که واقعا بتوان دولت قوی و فراگیر تشکیل داد. چنین دولتی می تواند با تروریسم و سیاست های اشغالگر بجنگد و طرح های سازندگی و توسعه همکاری را به پیش ببرد. لذا تمایل داریم تا کمک کنیم که افغانستان به چنین سمت و سویی حرکت کند.

کاظمی‌قمی تصریح می‌کند:

 "امروز آمریکایی‌ها از دور دست به شرارت های خود می پردازند و یکی از تلاش‌هایشان این بوده تا ایران را در افغانستان درگیر کنند اما ما اجتناب طرفینی کردیم؛ خود رهبران این کشور هم متوجه شدند. همچنین در خصوص مهار داعش با هیات حاکمه افغانستان تلاش کردیم که خوشبختانه داعش سمت مرزهای ما نیامده است." 

این مقام بلندپایه کشورمان گفته است: همچنین سعی کردیم همکاری‌های تجاری خود با افغانستان را رونق دهیم و در عین حال کمک کنیم همکاری های امنیتی نیز توسعه پیدا کند. این عوامل سبب می شود تا افغانستان به سمت امنیت، ثبات و مشارکت و فعالیت بیشتر می رود. خوشبختانه در این زمینه توفیقات خوبی داشتیم.

*شاه‌بیت سخنان آقای کاظمی‌قمی در عبارت "اجتناب طرفینی" است.

هرچند در مرز ایران و افغانستان گاهی شاهد تیراندازی‌های کور هستیم و هرچند مسئله حقابه هیرمند هنوز بصورت کامل برای ایران اسلامی حل نشده اما حقیقت این است که نشانه‌های تغییر رویکرد طالبان نسبت به گذشته کاملا قابل رؤیت است.

برای افغان‌ها پر واضح است که جز از شاهراه امنیت؛ هیچ خواسته‌ای محقق نمی‌شود و ایران نیز یک هژمون جهانی است که می‌توان برای تحقق امنیت به او به عنوان ابرقدرت همسایه تکیه کرد.

ایران نیز به تجربه حکمرانی مطلوب خود طی 43 سال گذشته و باورهای عقلانی و اسلامی حکمرانانش؛ اهل مدارا و خویشتن‌داری در حد امکان است.

فلذاست که تبلور مدارای ایران و اهمیت قدرت ایران در نزد طالبان را می‌توان در لعل بدخشان "اجتناب طرفینی" دید.

اجتنابی که برای امن‌تر شدن افغانستان، روابط همسایگی بهتر با ایران و مطلوبیت بیشتر اقتصاد منطقه باید به آن امیدوار بود.

"خردمندی" بخش مهمی از تاریخ تمدن‌سازی در عصر حکمرانان دانشی ایران است و دانشگاهیان و تاریخ‌نگاران بایستی به این برهه مهم از تولد تمدن نوین اسلامی عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

در حاشیه انتشار خاطرات مشاور ترامپ از لحظات قتل حاج‌قاسم

خاطره‌ای که برای آمریکا خواهیم ساخت...

خاطره‌ای که برای آمریکا خواهیم ساخت/ رؤیت "لعل بدخشان" در اجتناب طرفینی ایران و طالبان

"جرد کوشنر"، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در کتاب خود با عنوان "شکستن تاریخ" که به تازگی منتشر شد، جزئیاتی را درباره لحظات پیش از حمله هوایی آمریکا به خودروی حامل سردار سلیمانی و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بغداد ارائه داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، کوشنر در کتاب خود که به تازگی منتشر شده، آورده است: در سوم ژانویه 2020  در حالی که ترامپ در جلسه‌ای برای تدارکات انتخابات ریاست جمهوری حضور داشت؛ رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا وارد اتاق شد و خطاب به ترامپ گفت: آقای رئیس جمهور، وقتش رسیده است.

کوشنر می‌افزاید: ترامپ از جای خود برخاست و به دنبال اوبراین از اتاق بیرون رفت. او پیش از آن خطاب به ما (حاضران در جلسه) گفت که همین جا منتظر باشید.

مشاور ترامپ در ادامه می‌نویسد: تیم ترامپ در حال بررسی یک آگهی تبلیغاتی بودند که قرار بود در طول مسابقات فوتبال که انتظار می‌رفت 80 درصد رأی‌دهندگان آن را ببینند، پخش شود. من به آنها گفتم که او تا چند دقیقه دیگر برمی‌گردد.

کوشنر همچنین از این می‌گوید که لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه یک شب قبل به کوشنر گفته بود که رئیس جمهور می‌خواهد به کاری دست بزند که بازی را تغییر می‌دهد اما در ادامه می‌نویسد که متوجه منظور گراهام نشده است!

کوشنر می نویسد: ترامپ در مدت زمانی کوتاه‌تر از آنچه فکر می‌کردیم به اتاق برگشت و بحث درباره تبلیغات را از سرگرفت و هیچ توضیحی درباره خروج ناگهانی خود از اطاق ارائه نداد.

در خاطرات داماد ترامپ آمده است: در این میان، دن اسکاوینو، یکی از مشاوران رئیس جمهور که او را در جریان اخبار فوری قرار می‌داد، توئیتر خود را نگاه کرد و گفت: "تصاویری از یک انفجار در عراق منتشر شده که می‌گویند نزدیک فرودگاه بوده، جالب است." ترامپ جواب داد: "حواست به اخبار باشد و هر خبر تازه‌ای شد به من بگو". پنج دقیقه بعد مشاور ترامپ گفت: باید این را ببینید، یک روزنامه‌نگار ایرانی تصویری از یک دست آسیب دیده در میان خاکستر منتشر کرده که مزین به یک انگشتر با سنگ سرخ بزرگ و خونی است و برای مقایسه، عکس جدیدی از قاسم سلیمانی منتشر کرده که نشان دهنده همان دست است.

 

* جمهوری اسلامی این وعده را می‌دهد که دیر یا زود اما یک مشاور عالیرتبه ایران هم در کتاب خود نظیر چنین لحظاتی را در پروژه ایران برای "انتقام سخت" خواهد نگاشت.

و آنگاه آمریکایی‌ها هستند که باید در فشار و سختی آن خطوط را بخوانند. با این تفاوت که دستی برای جبران یا انتقام نخواهند داشت!

آن وعده عملی خواهد شد. موشکباران عین‌الأسد مقدمه کتابی خواهد بود که در آینده آمریکا پرفروش‌ترین خواهد شد...

  

منبع: مشرق نیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi